Kvapų marketingas – moksliniais tyrimais grįsta metodika

Kvapų marketingas – moksliniais tyrimais grįsta metodika

Ar žinojote, kad žmonių reakcija į kvapus yra visiškai nekontroliuojama proto? Dėl tam tikros smegenų dalies, limbinės sistemos, atsakingos už fiziologines ir psichologines reakcijas, į kvapus mes reaguojame automatiškai. Todėl dažnai net negalime paaiškinti, kodėl vienus kvapus mėgstame, o kitų – ne. Tačiau yra universalūs kvapai, kurie patinka daugumai ir pakelia nuotaiką bei įtakoja elgesį.

Kvapų poveikis – patikrintas istorijos ir patvirtintas moksliniai tyrimais

Kvapų marketingas žengia koja kojon su prekyba jau daug amžių. Net prieš kelis tūkstančius metų buvo žinoma apie kvapo įtaką žmogaus nuotaikai bei elgsenai. Smilkalai, augaliniai aliejai, o vėliau ir kvepalai buvo naudojami įvairių apeigų metų. Jais buvo formuojama susirinkusiųjų nuotaika bei subtiliai žadinami palankūs sprendimai.

Labai senas ir mums suprantamas kvapų marketingo pavyzdys – bažnyčios naudojami smilkalai. Jų aromatai darė didelę įtaką tikintiesiems nuo pat krikščionybės pradžios. Kvapais galėjo iššaukti reikiamas susirinkusiųjų būsenas – gailestį, baimę, pagarbą ar džiugesį.

Įvairūs prieskoniai, aliejai, žolelės ir kitos kvepiančios prekės viliojo pirkėjus turguose bei parduotuvėlėse. Tai buvo reklaminiai kvapai, kuriais sumanus prekiautojas naudojosi reikiamam rezultatui pasiekti.

Dabar jau yra atlikta nemažai mokslinių tyrimų, patvirtinančių pirkėjo elgsenos pokyčius, esant tam tikriems kvapams patalpoje.  Buvo nustatyta, jog sukūrus malonią atmosferą, ilgėja pirkėjo praleistas laikas parduotuvėje, intensyvėja susidomėjimas prekėmis ir didėja pardavimai.

Šiuolaikinės technologijos suteikė galimybę kurti reikiamą atmosferą, renkantis kvapų mišinio rūšį, skleidimo intensyvumą ir laiką.

Kvapai nevienodai veikia skirtingos lyties ir amžiaus žmones

Jaunesni žmonės yra jautresni kvapams, nes laikui bėgant uoslė dažniausiai silpnėja. Reikėtų akcentuoti, jog moterų uoslė jautresnė nei vyrų. Tačiau kvapai veikia visus be išimties. Praktikoje matome, kad moterų auditorija yra imlesnė aplinkos kvėpinimo sprendimams. Galbūt tai galima būtų sieti su intensyvesnėmis moterų emocijomis bei jų pasireiškimu.

Vieni kvapai yra labiau mėgstami vyrų, kiti moterų, tačiau kartais nutinka ir taip, kad itin moteriškas kvapas, pavyzdžiui, rožių, gali sukelti antipatiją ne tik vyrams. Tai priklauso nuo asmens charakterio ir pasąmonėje glūdinčių prisiminimų.

Todėl geriau rinktis universalesnius kvapų mišinius, kurie yra išbandyti gamintojo ir mūsų klientų. Žinoma, pasirinktas marketinginis kvapas taip pat priklausys nuo Jūsų verslo pobūdžio.

Skirtingi kvapai gali:

  • skatinti apetitą;
  • atspindėti švarą ir priežiūrą;
  • kurti jaukumo jausmą;
  • akcentuoti prabangą ir išskirtinį stilių;
  • padėti atsipalaiduoti, susikaupti arba suteikti energijos ir kt.

Taigi, Jūs galite rinktis kokių tikslų norite siekti ir kaip juos naudoti versle.

Kvapai marketinge jau tampa įprastu reiškiniu daugelyje pasaulio valstybių. Įmonės daro įvairius eksperimentus ir pagal gautus rezultatus naudoja pasirinktus kvapus klientų elgsenos įtakai. Jeigu manote, jog tai galėtų būti ne etiška kliento atžvilgiu, reikėtų apžvelgti teigiamą kvapų įtaką visiems, esantiems patalpoje.

Pirmiausia, kvapas veikia tiksliniame objekte nuolat dirbantį kolektyvą. Jeigu aptarnaujančio personalo savijauta yra gera ir nuotaika pozityvi, bus užmegztas produktyvus kontaktas su klientu. Pastarasis galbūt užsuko ne itin maloniai nusiteikęs, be energijos, o malonus kvapas į limbinę sistemą nusiuntė signalą pasijusti jaukiau bei džiugiau. Taigi, marketinginis kvapas sukuria keleriopą naudą.

Kodėl verslui yra svarbus ir naudingas kvapų marketingas?

Tyrimais įrodyta, jog 100 procentų sprendimai yra priimami vadovaujantis emocijomis. Net ir pats racionaliausias ir apskaičiavimu pagrįstas sprendimas yra įtakotas emocinio poreikio. Kodėl? Nes, pavyzdžiui, itin svarbus finansinis sandoris užtikrina abipusį pasitenkinimą arba nusivylimą. Jeigu pasąmonėje kirba bent menkiausia dvejonė dėl partnerio ar jo teikiamos paslaugos, arba prekės patikimumo, didelė tikimybė, jog klientas nesąmoningai ieškos svarių argumentų, leidžiančių nutraukti derybas.

Taip yra visur, net ir perkant greito maisto užkandinėje sumuštinį. Jei pasąmonė ras bent menkiausią nepatinkantį kvapą ar vaizdą, bus automatiškai priimtas sprendimas nepirkti, nes nesaugu.

Saugumo ir malonumo poreikis lemia didžiąją dalį pasirinkimų, todėl kvapų marketingo tikslas suteikti būtent šiuos jausmus.

Taigi, galima būtų išskirti esminius aspektus. Kvapų rinkodara:

  • Teigiamai įtakoja kliento elgesį bei psichologinę būseną;
  • Formuoja pozityvią aptarnaujančio personalo nuotaiką ir bendrą emocinį foną;
  • Malonus kvapas augina pardavimus ir lojalių klientų skaičių;
  • Kvapo keliamos švaros ir saugumo asociacijos, užtikrina gerą įmonės vardą.

Tai vieni iš pagrindinių faktorių, svarbių Jūsų verslui. Sąrašą galėsite tęsti praktiškai įvertinę kvapų marketingo teikiamą naudą.

Kaip išsirinkti tinkamą kvapą ir užsisakyti paslaugą?

 

Kvapų parinkimas vyksta bendraujant ir diskutuojant su Jumis. Įvertinę Jūsų patalpų interjerą, prekes ar paslaugas bei aptarę pagrindinius klientų charakterių tipus, bendru sprendimu parenkame vieną ar kelias tinkamas kvapų grupes. Taip atrenkame patraukliausius ir labiausiai poreikius atitinkančius pavyzdžius. Tinkamiausius kvepalus išbandome tikslinėse Jūsų patalpose ir, pagal gautą rezultatą, teikiame sprendimus.

Paslaugą galima gauti pasikvietus specialistą į Jūsų tikslinį objektą. Tai pats greičiausias ir paprasčiausias būdas, nes pagal technines sąlygas parenkamas tinkamiausias marketinginis sprendimas. Kvepalų parinkimas būna lengviausias, kuomet pavyzdžiai analizuojami tikslinėse patalpose.

Kvapų rinkodara skirtingose veiklos sferose

 

Aptarkime keletą pavyzdžių, kurie iliustruotų kvapo įtaką pardavimams.

Kepyklėlės ir parduotuvės, prekiaujančios šviežiai pagamintu maistu, pavyzdžiui, bandelėmis, pyragais, mėsos gaminiais ar šviežiai spaustomis sultimis, jau turi savo marketinginius kvapus. Bet to ne visada pakanka, jeigu su maisto kvapais susimaišys valymo priemonių ne itin malonūs aromatai ar kiti pašaliniai, nieko bendro su švara neturintys kvapai, tikėtina, jog atbaidys pirkėjus.

Uoslė yra pirma ir įgimta testavimo priemonė, sauganti mus nuo apsinuodijimo. Todėl kvapų marketingo paskirtis – maisto gamybos ir prekybos vietose kurti švaros bei malonumo įvaizdį.

Toks pats tikslas galioja ir paslaugų įmonėse, kuriose yra tiesioginis kontaktas su klientu. Pavyzdžiui, gydymo įstaigos, SPA, kirpyklos ir t.t. Jeigu neišlaikysite švaros ir saugumo įspūdžio, klientai apsilankę vieną kartą daugiau nesugrįš, nebent itin susižavės aptarnavusiu asmeniu.

Drabužių ir avalynės parduotuvių pagrindinės lankytojos yra moterys, nes joms apsipirkimas yra viena iš terapijos rūšių. Todėl viena iš kvapų marketingo funkcijų – patenkinti šį poreikį, kad moteris atgautų emocinę pusiausvyrą ir gerą nuotaiką. Tam tikslingai tarnauja kvapai. Jei klientė užsuko ne itin gerai nusiteikusi, besišypsanti pardavėja, siūlanti savo pagalbą, gali sukelti priešingą rezultatą. Kvapas veikia be loginių apmąstymų ir emocinės būklės pokytis gali būti žaibiškas.

Ar kvėpinimo įrenginys neatkreips lankytojų dėmesio?

Įvairios garinimo priemonės, smilkalai ar žvakės kreipia lankytojo dėmesį, todėl gali būti taikomos tik specifinėse veiklos srityse.

Tinkamai parinktoje interjero dalyje, “Zaluti” kvėpinimo įrenginys bus visiškai nepastebimas ir dėl savo tylaus veikimo neatkreips dėmesio.

Kokia kvėpinimo įrenginių kaina ir sąlygos?

Kaina yra derinama individualiai su Jumis, nes yra galimybė išsinuomoti, pirkti išsimokėtinai arba sumokėti visą sumą iš karto. Todėl tikrai rasime Jums priimtiniausią variantą.

Įrenginiams taikome 5 metų garantiją.